نهال رویش و فلفل دلمه

تاریخ ارسال : 1401/04/02

کصشر

تراکم کاشت بوته فلفل دلمه ای گلخانه در هر متر مربع

میزان شوری آب و نمک

میزا شوری آب(EC آب) برای کشت فلفل حدود یک و میزان شوری خاک(EC خاک) حدود 1.5 تا 2 می باشد و دمای مورد نیاز آن در روز بین 28-32 و در شب بین 17-19 درجه سانتی گراد می باشد. چنین میزان رطوبت استاندارد برای گیاه فلفل در روز بین 65-70 درصد و در روز حدود 80 درصد است. فلفل به عنصر سدیم بسیار حساس می باشد؛ زیرا کاهش آن باعث کم شدن وزن و تغییر رنگ محصول می شود. PH استاندارد برای فلفل حدود 17 می باشد و اگر کمتر از 5 شود، در گیاه علائم مسمومیت مگنزی پیدا می شود. برای تغذیه، عناصر غذایی به آب افزوده شده و توسط آبیاری به گیاه می رسند. هر چقدر که رشد گیاه افزایش می یابد، غلظت محلول غذایی نیز باید افزایش یابد. فلفل دلمه ای گیاهی «گیاهی خود گرده افشان» می باشد و نیازی ندارد و نیازی به گرده افشانی ندارد؛ مگر در مواقعی خاص.

نور، دما و رطوبت فلفل دلمه ای گلخانه ای 

میزان دما و رطوبت برروی گیاه فلفل تأثیر بسزایی دارد و خیلی باید به آن توجه کنید. فلفل دلمه ای گلخانه باید در روز حداقل بین 4 تا 7 ساعت در معرض نور آفتاب باشد تا بتواند به خوبی رشد کند.

[caption id="attachment_1609" align="aligncenter" width="1500"]دما، رطوبت، نقطه شبنم و سطح دی اکسید کربن در فلفل دلمه ای گلخانه ای دما، رطوبت، نقطه شبنم و سطح دی اکسید کربن در فلفل دلمه ای گلخانه‌ای[/caption]

عکس:floraldaily

مطلب مرتبط: سازه گلخانه 

 

زمان کاشت فلفل دلمه ای گلخانه ای

از زمانی که نشاء را می‌کاریم حدوداٌ 120 تا 140 روز زمان می‌برد تا بتوانید اولین محصول خود را کشت کنید؛ فلفل گیاهی یکساله می‌باشد. برای تغذیه‌ی خاک ترجیحا از کودهای کمپوست استفائه کنید در دو بازه‌ی زمانی چند ماهه می‌توانید به کشت فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای بپردازید.

 

منبع: https://nahalrouyesh.com/blog/crops/فلفل-دلمه-ای-گلخانه-ای/

هر روز با محمد

درباره چیزهای مختلفی تو زندگیم با شماها صحبت می‌کنم

محمدرضا موسوی

نویسنده

12

مقاله

1401/03/04

تاریخ ایجاد