سرمایه لازم برای ساخت گلخانه در سال جاری

تاریخ ارسال : 1401/06/22

هزینه احداث گلخانه از سایت نهال رویش

مزایای گلخانه نسبت به کشاورزی سنتی

اگر اطلاعات کاملی درباره گلخانه ندارید، شاید بد نباشد که کمی درباره هزینه احداث گلخانه نسبت به زمین کشاورزی و کشاورزی سنتی بدانید. ساخت گلخانه در ابتدا ممکن است زیاد اقتصادی و به صرفه به نظر نیاید. اما در دوره‌های میان مدت (پنج سال) و بلند مدت خواهی فهمید که مزایای گلخانه نسبت کشاورزی سنتی بسیار بیشتر است. اگر قصد دارید وارد صنعت کشاورزی شوید، بهتر است سراغ صنعت گلخانه‌ای بروید. در ادامه به‌طور مختصر برتری گلخانه نسبت به مزرعه را شرح می‌دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله مزایا گلخانه را مطالعه فرمایید.

مصرف آب بسیار کم

میزان مصرف آب در گلخانه یک چندم مزرعه است. زیرا به‌طور هدفمند مصرف می‌شود و با توجه به روش‌های کشتی که در گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصولات به آب کمتری نیاز دارند. این گونه به آینده صنعت کشاورزی ایران و منابع آب این سرزمین نیز کمک خواهید کرد. 

عدم توقف کشت در طول سال

کشت گلخانه‌ای مانند کشت هوای آزاد به آب و هوا وابسته نیست و امکان کنترل فضای داخل محیط گلخانه وجود دارد. برای مثال امکان پرورش سبزی در هوای آزاد در فصول سرد و به خصوص زمستان وجود ندارد. اما حتی در زمستان  پرورش سبزی در گلخانه جریان دارد و با کیفیت و کمیت بهتری نیز صورت می‌گیرد. همچنین دیگر محصولات را می‌توان خارج از فصل آن‌ها پرورش داد و  دیگر نگران شرایط آب و هوایی نبود.

عدم آسیب در برابر بلایای طبیعی

این را می‌دانید که محصولات در هوای آزاد همواره در معرض انواع خطرات هستند. به خصوص بلایای غیر منتظره خارج فصل که هر ساله ضررهای هنگفتی را به کشاورزان می‌زنند. احداث گلخانه جلوی آسیب دیدن محصولات در برابر خطرات و بلایای مختلف مانند تگرگ، باران، برف و… را می‌گیرد.

https://almonoush.ir/blog/herbal-tea-for-iq/

مدیریت راحت میزان مصرف منابع (آب، گاز، برق)

در گلخانه از سیستم‌ها و تجهیزات مکانیکی و هوشمند برای مدیریت منابع و مدیریت کشت استفاده می‌شود. همچنین میزان منابعی که در اختیار دارید مشخص است و به راحتی قابل مدیریت است.  می‌توانید میزان نیاز محصول را شناسایی کنید و تنها به میزانی که مورد نیاز است برای آن منابع مصرف کنید.

 

منبع: شرکت گلخانه سازی نهال رویش

طرز تهیه دمنوش بابونه

تاریخ ارسال : 1401/06/01

طرز تهیه دمنوش بابونه را از وبسایت آلمونوش در اینجا نوشته‌ایم.

دمنوش بابونه (Chamomile Tea) یکی از دمنوش‌های پرخاصیت است که در مواقع گوناگون کاربرد دارد و برای بهره بردن از خواص بی‌نظیر، باید طرز تهیه دمنوش بابونه را به درستی دانست. چای بابونه که از گیاهی به شکل گل آفتاب‌گردان و به رنگ سفید تهیه می‌شود به عنوان یک گیاه دارویی برای اهداف مختلف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. بابونه از جمله گیاهان با خواص قدیمی است که در شیوه تغذیه و فرهنگ ایرانی کاربرد و استفاده‌های گوناگون دارد. با خواندن و تماشای محتوای موجود در این صفحه تا آخر، در روش درست کردن دمنوش بابونه در کمتر از ۱۰ دقیقه استاد خواهید شد. کافیست طرز تهیه دمنوش بابونه با وب‌سایت آلمونوش همراه باشید و از مطالب آن استفاده کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه

برای راحت‌تر کردن کار شما در همین ابتدا درباره طرز تهیه دمنوش بابونه صحبت می‌کنیم. پس از توضیح کامل نحوه دم کردن بابونه، در ادامه آن به بررسی خواص نوشیدن دمنوش بابونه و همچنین برخی مضرات آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه دمنوش آویشن

طرز تهیه دمنوش آویشن

مطلب پیشنهادی:چگونه دمنوش درست کنیم 

 

وسایل و مواد لازم برای تهیه دمنوش گیاهی بابونه

روش دم کردن بابونه و وسایل مورد نیاز برای آن بسیار ساده است و در هر خانه‌ای نیز پیدا می‌شود. برای درست کردن دمنوش بابونه، به مواد و وسایل زیر نیاز دارید:

  • بابونه خشک به مقدار لازم
  • عسل طبیعی برای شیرین کردن دمنوش
  • آب جوش به مقدار لازم
  • قوری
  • لیوان
  • قاشق

وسایل مورد نیاز برای تهیه دمنوش

وسایل مورد نیاز برای تهیه دمنوش

نحوه دم کردن بابونه

در ویدیو زیر، روش دم کردن بابونه به صورت صحیح و با جزئیات توضیح و نمایش داده شده است. اگر انرژی یا زمان کافی برای مطالعه متن برای طریقه دم کردن بابونه را ندارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم با دیدن این 

ابتدا چند برگ بابونه خشک را در یک لیوان قرار دهید و روی آن به میزان مناسب آب جوش بریزید. پس از این، ۳ دقیقه زمان نیاز است تا دمنوش بابونه شما آماده شود. بهتر است روی لیوان را بپوشانید تا دمنوش سریع‌تر و بهتر دم بکشد آماده شود. اگر دمنوش برای مهمانی یا تعدادی از افراد آماده می‌کنید، بهتر است از قوری استفاده کنید. پس از دم کردن دمنوش در قوری آن را از صافی رد کرده و درون لیوان بریزید. سپس از عطر و طعم و خواص بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه دمنوش رازیانه 

 

نحوه درست کردن ترکیبات دمنوش بابونه

نه تنها خود گیاه بابونه را می‌توان دم کرد و از دمنوش آن استفاده کرد، بلکه با اضافه کردن ترکیبات و گیاهان دیگری به این دمنوش گیاهی، می‌شود خواص گوناگون به آن اضافه کرد. به عنوان مثال اگر دوست دارید نوشیدنی خود را شیرین کنید، می‌توانید مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

روش تهیه دمنوش بابونه با لیمو یا عسل

طریقه دم کردن بابونه به همراه لیمو و عسل نیز بسیار سیاده است. تنها کافی است برای درست کردن دمنوش بابونه و عسل، از همان روشی که گفته شد دمنوش گیاهی بابونه را درست کنید. هنگام ریختن آن در فنجان، مقداری عسل و یا آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

دمنوش بابونه و عسل

دمنوش بابونه و عسل

نحوه دم کردن دمنوش بابونه و بهار نارنج

برای تهیه دمنوش بابونه و بهار نارنج، باید مقدار مناسبی برگ بابونه، به همان میزان بهار نارنج و و عرق بهار نارنج درون یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید تا دم بکشد. می‌توانید از برگ دو گیاه یک قاشق مربا خوری و از عرق بهار نارنج، یک قاشق چای خوری درون قوری بریزید. سپس قوری را بر روی بخار کتری قرار دهید تا ترکیب گیاهی ما به خوبی دم بکشد. ۵ تا ۷ دقیقه زمان برای درست شدن ترکیب بابونه و بهار نارنج کافی است. بعد از آن، دمنوش را داخل فنجان ریخته و نوش جان کنید.

دمنوش بابونه و بهار نارنج

دمنوش بابونه و بهار نارنج

طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن

برای پیروی از طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن، طبق دستوری که در ادامه می‌آید عمل کنید. ابتدا آویشن و بابونه خشک را داخل قوری یا لیوان دمنوش بریزید و روی آن آب جوش بریزید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نوشیدنی طبیعی و گیاهی شما آماده شود. پس از آماده شدن نوشیدنی را از صافی رد کنید و داخل فنجان بریزید و نوش جان کنید. ترکیب بابونه و آویشن برای هضم غذا، ضدعفونی کردن و کاهش اضطراب و استرس مفید است. برای خواندن خواص دمنوش بابونه و آویشن، این لینک را لمس کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن

برخی خواص دمنوش بابونه

خود گیاه بابونه و دمنوش آن، از خواص و مزایای بسیاری برخوردار هستند که از زمان‌های قدیم اطبا به معجزات این گیاه پی برده بودند. اگر می‌خواهید روش دم کردن دمنوش بابونه را یاد بگیرید، خیلی خوب است بدانید برای چه به تهیه دمنوش بابونه نیاز دارید و به چه علت آن را می‌نوشید.

هزینه ساخت گلخانه

تاریخ ارسال : 1401/04/25

هزینه ساخت گلخانه در وبسایت نهال رویش را خیلی خوب بخوانید

مزایای گلخانه نسبت به کشاورزی سنتی

اگر اطلاعات کاملی درباره گلخانه ندارید، شاید بد نباشد که کمی درباره مزایای احداث گلخانه نسبت به زمین کشاورزی و کشاورزی سنتی بدانید. ساخت گلخانه در ابتدا ممکن است زیاد اقتصادی و به صرفه به نظر نیاید. اما در دوره‌های میان مدت (پنج سال) و بلند مدت خواهی فهمید که مزایای گلخانه نسبت کشاورزی سنتی بسیار بیشتر است. اگر قصد دارید وارد صنعت کشاورزی شوید، بهتر است سراغ صنعت گلخانه‌ای بروید. در ادامه به‌طور مختصر برتری گلخانه نسبت به مزرعه را شرح می‌دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله مزایا گلخانه را مطالعه فرمایید. هزینه ساخت گلخانه به کارایی که انجام دادده‌اید می‌ارزد. هزینه ساخت گلخانه در نهال رویش را بخوانید.

سازه گلخانه

تاریخ ارسال : 1401/04/12

خلاصه کصشر مطلب

گلخانه چیست

قبل از اینکه بفهمیم انواع سازه گلخانه چیست، باید اول بدانیم به چه سازه‌ای گلخانه می‌گویند.
گلخانه فضای محدودی است که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب رشد گیاهان را فراهم می‌کند. در واقع گل خانه ساختاری است که با مواد پوششی شفاف یا نیمه شفاف پوشیده شده است. گلخانه محصولات کشاورزی می‌تواند تمام یا بخشی از عوامل مؤثر در رشد را کنترل کند. 
گلخانه به اندازه کافی بزرگ است که یک فرد به همراه ابزار کشاورزی در آن به راحتی حرکت  کند. به عبارت دیگر گلخانه یک ساختار غیر طبیعی است که شرایط بهینه را برای رشد و تولید محصول کشاورزی مورد نظر در طول سال فراهم میکند. شرایط درونی گلخانه (میکروکلیما) به وسیله فاکتور های رشد مانند نور، دما، رطوبت و ترکیب هوا کنترل می‌شود که این عوامل می‌تواند در افزایش تولید مؤثر باشد. طبق این تعریف، جمله عملکرد گلخانه ایجاد کردن شرایط لازم و موردنیاز برای رشد و پرورش محصولی معین است. گلخانه‌ها را می‌توان از لحاظ کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه این مقاله انواع دسته‌بندی‌های سازه‌های گلخانه‌ای را شرح داده‌ایم.

نهال رویش و فلفل دلمه

تاریخ ارسال : 1401/04/02

کصشر

تراکم کاشت بوته فلفل دلمه ای گلخانه در هر متر مربع

میزان شوری آب و نمک

میزا شوری آب(EC آب) برای کشت فلفل حدود یک و میزان شوری خاک(EC خاک) حدود 1.5 تا 2 می باشد و دمای مورد نیاز آن در روز بین 28-32 و در شب بین 17-19 درجه سانتی گراد می باشد. چنین میزان رطوبت استاندارد برای گیاه فلفل در روز بین 65-70 درصد و در روز حدود 80 درصد است. فلفل به عنصر سدیم بسیار حساس می باشد؛ زیرا کاهش آن باعث کم شدن وزن و تغییر رنگ محصول می شود. PH استاندارد برای فلفل حدود 17 می باشد و اگر کمتر از 5 شود، در گیاه علائم مسمومیت مگنزی پیدا می شود. برای تغذیه، عناصر غذایی به آب افزوده شده و توسط آبیاری به گیاه می رسند. هر چقدر که رشد گیاه افزایش می یابد، غلظت محلول غذایی نیز باید افزایش یابد. فلفل دلمه ای گیاهی «گیاهی خود گرده افشان» می باشد و نیازی ندارد و نیازی به گرده افشانی ندارد؛ مگر در مواقعی خاص.

نور، دما و رطوبت فلفل دلمه ای گلخانه ای 

میزان دما و رطوبت برروی گیاه فلفل تأثیر بسزایی دارد و خیلی باید به آن توجه کنید. فلفل دلمه ای گلخانه باید در روز حداقل بین 4 تا 7 ساعت در معرض نور آفتاب باشد تا بتواند به خوبی رشد کند.

[caption id="attachment_1609" align="aligncenter" width="1500"]دما، رطوبت، نقطه شبنم و سطح دی اکسید کربن در فلفل دلمه ای گلخانه ای دما، رطوبت، نقطه شبنم و سطح دی اکسید کربن در فلفل دلمه ای گلخانه‌ای[/caption]

عکس:floraldaily

مطلب مرتبط: سازه گلخانه 

 

زمان کاشت فلفل دلمه ای گلخانه ای

از زمانی که نشاء را می‌کاریم حدوداٌ 120 تا 140 روز زمان می‌برد تا بتوانید اولین محصول خود را کشت کنید؛ فلفل گیاهی یکساله می‌باشد. برای تغذیه‌ی خاک ترجیحا از کودهای کمپوست استفائه کنید در دو بازه‌ی زمانی چند ماهه می‌توانید به کشت فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای بپردازید.

 

منبع: https://nahalrouyesh.com/blog/crops/فلفل-دلمه-ای-گلخانه-ای/


صفحه 2 از 3

هر روز با محمد

درباره چیزهای مختلفی تو زندگیم با شماها صحبت می‌کنم

محمدرضا موسوی

نویسنده

12

مقاله

1401/03/04

تاریخ ایجاد